تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/08 - 14:32
کد خبر: 486298

نورپردازی مدرن به کمک نور نقطه‌ای (اسپات لایت) و فیبر نوری

نورپردازی مدرن به کمک نور نقطه‌ای (اسپات لایت) و فیبر نوری

نورپردازی مدرن با استفاده از تجهیزاتی مانند لامپ نقطه ای، انواع رول فیبر نوری و ریسه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی یک دکوراسیون و ایجاد هارمونی در آن دارد. نورپردازی صحیح و اصولی علاوه‌بر زیباکردن دکوراسیون، در آرامش‌بخشیدن به افراد نیز موثر است. در ادامه شیوه نورپردازی با چراغ نقطه ای و فیبر نوری را توضیح می‌دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نورپردازی مدرن با استفاده از تجهیزاتی مانند لامپ نقطه ای، انواع رول فیبر نوری و ریسه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی یک دکوراسیون و ایجاد هارمونی در آن دارد.

نورپردازی صحیح و اصولی علاوه‌بر زیباکردن دکوراسیون، در آرامش‌بخشیدن به افراد نیز موثر است. در ادامه شیوه نورپردازی با چراغ نقطه ای و فیبر نوری را توضیح می‌دهیم.

ویژگی نورپردازی مدرن با لامپ نقطه ای چیست؟

امروز سبک دکوراسیون اکثر منازل، سالن‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کلینیک‌ها و اماکن دیگر مدرن است. اساس سبک مدرن حفظ سادگی و پرهیز از شلوغی و تجملات بوده و به نورپردازی به‌شیوه مدرن نیاز دارد.

نورپردازی به سبک مدرن با استفاده از لامپ نقطه ای در دکوراسیون‌های مختلف به حفظ هارمونی آن کمک می‌کند و جلوه زیبا و خاصی به فضا می‌بخشد‌.

ویژگی نورپردازی مدرن، طراحی نور به‌صورت حجمی و خطی برای برجسته‌سازی تفاوت‌های خطوط شکسته، رنگ مصالح نما و ترکیب مصالح است.

شیوه طراحی نور در سبک مدرن تنوع بسیار بالایی دارد و با استفاده از چراغ اسپات روکار، لامپ spotlight، چراغ اسپات لایت و روکار و انواع دیگری از لامپ و چراغ مدرن انجام می‌شود.

نورپردازی مدرن به کمک نور نقطه‌ای (اسپات لایت) و فیبر نوری

نورپردازی با لامپ نقطه ای چه تاثیراتی بر دکوراسیون دارد؟

طراحان نور با استفاده درست و اصولی از لامپ نقطه ای، فیبر نوری اندلایت، ریسه فیبر نوری و چراغ‌آلات خاص و مدرن و رول فیبر نوری می‌توانند نورپردازی‌های خلاقانه، جدید، تخصصی، منحصربه‌فرد و متناسب با هر دکور اجرا کنند.

با این تجهیزات می‌توان نورپردازی‌هایی به‌صورت سایه‌روشن اجرا کرد. استفاده صحیح از تجهیزات، لامپ‌ها و چراغ‌های باکیفیت، نورپردازان خلاق، ماهر و دقیق تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا دارد.

معیارهای نورپردازی مدرن عبارت‌اند از:

  • نورپردازی تاکیدی: طراحان غالبا با نصب تجهیزاتی مانند چراغ اسپات روکار، چراغ ریلی، چراغ نقطه ای، چراغ اسپات لایت، چراغ دانلایت و چراغ‌ دیواری برروی سقف و دیوار، به بخش‌هایی مانند ستون، تابلو، میزمطالعه، میز‌های رستوران و کافی‌شاپ، مجسمه، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر، سینما، کنسرت، رگال و ویترین بوتیک‌ها و وسایل دیگر به‌صورت واضح‌تر و برجسته‌تری روشنایی می‌بخشند.

  • نورپردازی محیطی: رول فیبر نوری، لوستر، چراغ آویز و چراغ‌های توکار و نیمه‌توکار، برای نورپردازی نمای کلی، مانند نمای بیرونی مراکز تجاری، ساختمان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و نمای داخلی منازل به‌کار برده می‌شوند و نوری متعادل و یکنواخت به‌صورت طبیعی در محیط پخش می‌کنند.

  • نورپردازی کاربردی: نورپردازی کاربردی را برای روشنایی‌بخشیدن به بخش‌ها و نقاط خاصی مانند اتاق مطالعه، کتابخانه، تراس، بالکن، آشپزخانه، فضای سبز، کافی‌شاپ، لابی هتل، آرایشگاه و مکان‌های دیگر انجام می‌دهند.

لامپ نقطه ای، چراغ spotlight و نور نقطه‌ ای تجهیزات مناسبی برای نورپردازی کاربردی محسوب می‌شوند و باعث می‌شوند محیط زیباتر شده، همچنین پدیده‌های موجود در دکوراسیون با کیفیت بهتری دیده شوند‌.

  • نورپردازی دکوراتیو: نورپردازی دکوراتیو باعث تمایز، منحصربه‌فرد شدن، خاص و زیباشدن محیط می‌شود. کاربرد این سبک نورپردازی فقط جذابیت‌بخشیدن به دکور نیست، بلکه به‌خوبی روشنایی آن را نیز تامین می‌کند.

این نورپردازی باعث تاکید و برجسته‌سازی محل مد نظر نیز می‌شود. نورپردازی دکوراتیو با استفاده از چراغ نقطه ای و انواع چراغ اسپات، تمی هنری به فضا می‌بخشد و آن را بیشتر در بخش‌های مختلف خانه ازجمله اتاق پذیرایی، کافی‌شاپ‌های مجلل، آتلیه‌ها، موزه‌ها و مکان‌های دیگر اجرا می‌کنند.

طراحان، با توجه به رنگ دکور، محل و کاربرد آن هریک از این اصول را اجرا می‌کنند. اتاق‌خواب کودکان و بزرگ‌سالان یکی از بخش‌های مهم در هر خانه است که در آن انواع نورپردازی‌های خاص و متفاوت را با استفاده از تجهیزات مختلفی مانند فیبر نوری تزئینی و فیبر نوری ساید لایت انجام می‌دهند.

با فیبر نوری تزئینی می‌توان سقف کهکشانی در اتاق‌خواب، هتل‌ها، تالارها و سالن‌های مختلف ساخت که جلوه بسیار رویایی و تماشایی به فضا می‌بخشد.

اصول نورپردازی مدرن با لامپ نقطه ای

نورپردازی مدرن با چراغ نقطه ای و سایر تجهیزات روشنایی، باید به‌صورت طبیعی کیفیت و وضوح نما را افزایش دهد و بر آن تاکید کند.

این سبک نورپردازی نه‌تتها چشم را اذیت و خسته نمی‌کند، بلکه به محیط آرامش می‌بخشد‌. نورپردازی نقطه‌ای، دکوراتیو، تاکیدی و محیطی باید به‌گونه‌ای اجرا شوند که با ظرافت و سادگی، توجه افراد را به عناصر و اشیا جلب کنند.

این سبک نورپردازی باید به‌صورت متعادل، تخصصی و با توجه به متراژ محل مورد نظر، کاربری آن و رنگ اشیا موجود در دکوراسیون اجرا شود‌.

تلفیق و ترکیب متناسب و درست نورها و تجهیزات روشنایی در کنار هم و نورپردازی سایه‌ای باید به‌صورت اصولی، ظریف و خلاقانه انجام شود تا علاوه‌بر تامین کافی روشنایی، فضا را خاص‌، شیک و جذاب کند.

سادگی مهم‌ترین اصل در نورپردازی سبک مدرن است که برای رعایت آن، باید استفاده از لامپ‌های نقطه‌ای، چراغ‌های مخفی و لوسترهای غیرتجملی استفاده کرد.

به‌کارگیری فیبرهای نوری تزئینی، نمایی فوق‌العاده رویایی و دلنشین به فضا می‌بخشند که درعین زیبایی و شگفت‌انگیزی، ساده و فاقد تجمل هستند و چشم را اذیت نمی‌کنند.

نورپردازی مدرن به کمک نور نقطه‌ای (اسپات لایت) و فیبر نوری

خرید لامپ نقطه ای از تیدا لایت

تاثیر کیفیت لوازم نورپردازی، در کیفیت نهایی کار تاثیر بسیار زیادی دارد. تجهیزاتی که برای نورپردازی استفاده می‌شوند باید دارای قدرت، وضوح و کیفیت بالایی باشند.

بسیاری از لوازم نورپردازی موجود در بازار، از برندهای تقلبی و غیراستاندارد هستند که کیفیت و دوام چندانی ندارند. توصیه می‌کنیم لوازم نورپردازی مدرن مانند لامپ نقطه ای، منبع فیبر نوری، رول فیبر نوری و لوازم دیگر را از فروشگاه‌های معتبر و استاندارد تهیه کنید.

تیدا لایت مرکز فروش فیبر نوری تزئینی، انواع چراغ نقطه ای و لامپ اسپات است. اگر تمایل دارید در منزل یا محل کار خود، نورپردازی مدرن اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم لوازم باکیفیت و استاندارد این مجموعه را از دست ندهید.

تیدا لایت مدرن‌ترین تجهیزات نورپردازی را از بهترین و معتبرترین برندهای جهان توزیع می‌کند. برای خرید فیبر نوری، خرید نور نقطه ای و انواع محصولات به‌روز نورپردازی به تیدا لایت مراجعه کنید.

با تماس با کارشناسان این فروشگاه می‌توانید قیمت فیبر نوری تزئینی، قیمت رول فیبر نوری، چراغ با نور نقطه‌ای و کریستال فیبر نوری را استعلام بگیرید.

جمع‌بندی

مهم‌ترین اصل در نورپردازی مدرن، سادگی است. طراحان این سبک نورپردازی را با تجهیزات مخصوص آن مانند لامپ نقطه ای، چراغ اسپات و وسایل دیگر در نهایت ظرافت، دقت و خلاقیت و با توجه به کاربردی که دارند، اجرا می‌شوند.

این شیوه طراحی نور درعین سادگی، فوق‌العاده شیک و زیبا بوده و با استفاده از لوازمی مانند فیبر نوری می‌توان نورپردازی فوق‌العاده تماشایی و خیره‌کننده در مکان‌های مختلف اجرا کرد.

این سبک نورپردازی مختص به مکان خاصی نیست و در بخش‌های مختلف خانه، هتل‌ها، تالار‌ها، رستوران و کافی‌شاپ‌ها، مراکز تجاری، سالن‌های آمفی‌تئاتر، زیبایی، آتلیه‌های هنری و مکان‌های دیگر اجرا می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top